Effectieve social media marketing
Met social media marketing kun je jouw bedrijf en merk in een mum van tijd in de spotlight zetten. Het is dé plek om een groot publiek te bereiken, gesprekken op gang te brengen en échte connecties te maken.
We weten hoe we het algoritme van netwerken als Facebook, Instagram en TikTok optimaal kunnen inzetten om jouw succes sneller dan ooit te bereiken.
Wat doet social media marketing voor jouw bedrijf?
Blijf top-of-mind
Door consistent relevante content te delen, blijf je zichtbaar en zorg je dat klanten aan jou denken wanneer ze jouw product of dienst nodig hebben.
Genereer leads en sales
Social media helpt je gericht potentiële klanten te bereiken en te activeren. Direct meer sales genereren in binnen- en buitenland.
Bepaal kansen
Weet je niet zeker of jouw nieuwe innovatie of merk überhaupt kans van slagen heeft? Samen zetten we slimme social experimenten in om te ontdekken wat wel en niet werkt.
Instagram marketing
Instagram is visueel gericht en perfect voor storytelling. Door foto’s, video’s en reels breng je jouw merk tot leven en spreek je ook jongere doelgroepen aan.
Facebook marketing
Het ideale platform voor een breed, iets ouder publiek. Geschikt voor informatieve content, community-building en gerichte advertenties. Met uitgebreide targeting-opties bereik je specifieke doelgroepen en stimuleer je interactie.
TikTok marketing
Dé plek voor creatieve en korte video’s. Met trending content en virale challenges bereik je een jong, actief publiek en laat je jouw merk opvallen. Niet altijd geschikt voor B2B, maar mogelijk waardevol voor bijvoorbeeld het laten zien van bedrijfscultuur, behind-the-scenes content en informele content over je producten of diensten.
Hoe we jouw bedrijf vooruit gaan helpen!
-
1. Inzicht en strategie
Door de juiste vragen te stellen en relevante informatie te verzamelen, krijgen we inzicht in de huidige situatie. De belangrijkste vraag daarbij is uiteraard: "Wat wil je bereiken?"
We bedenken vervolgens een doelgerichte, agile strategie waarvan we op basis van andere cases weten dat de kans op succes het grootst is.
-
2. Tools en technieken inzetten
We implementeren een mix van tools en technieken die we gefaseerd live zetten.
Denk aan; website optimalisatie, social media content en campagnes, zoekmachine optimalisatie en AI als ondersteuning. Dashboards maken de resultaten vervolgens real time inzichtelijk.
-
3. Optimalisatie op basis van data en inzichten
Op basis van de tussentijdse resultaten stellen we continu bij. Ook als bepaalde kanalen of middelen minder goed uitpakken zijn we daar duidelijk en transparant over. Samen proberen we vervolgens te herleiden wat mogelijke oorzaken kunnen zijn en verbeteren de aanpak.
-
4. Rapporteren en evalueren
Aan het einde van een vooraf bepaalde (campagne) periode analyseren we alle data en informatie en komen tot gerichte adviezen die we samen met de klant bespreken.