Hogerop met zoekmachine marketing
Met zoekmachine marketing (SEA: Search Engine Advertising) zorgen we ervoor dat jouw website beter gevonden wordt. We starten vaak met betaalde advertenties in onder andere Google en Bing. Vervolgens gebruiken we data en informatie die we hier uithalen om de website ook organisch (dus niet-betaald) beter gevonden te laten worden.
Op die manier trekken we de juiste bezoekers aan en stimuleren we conversies. Wij zorgen ervoor dat jouw merk opvalt op het moment dat jouw doelgroep actief zoekt, al dan niet gestimuleerd door een van onze social campagnes.

De cruciale stappen in zoekmachine marketing
Analyse en tactiek
We starten met een analyse van je doelgroep, zoekwoorden en concurrentie. Hieruit ontwikkelen we een gerichte SEO- en SEA-tactiek die aansluit bij jouw doelen.
Implementatie
Betaalde zoekmachine campagnes zorgen voor een snel resultaat en meer inzicht en data.
Meten en verbeteren
We monitoren de resultaten, sturen bij waar nodig en optimaliseren doorlopend door de beste teksten en zoekwoorden te kiezen en niet-relevante uit te sluiten.
Snel resultaat behalen met de juiste SEA strategie
Met de juiste SEA-strategie behalen we snel resultaat door direct zichtbaar te zijn in zoekmachines.
Terwijl SEO (zoekmachine optimalisatie) tijd kost, zorgen gerichte advertenties ervoor dat jouw bedrijf meteen bovenaan staat. Door slimme targeting, relevante zoekwoorden en krachtige campagnes trekken we direct de juiste bezoekers aan en maximaliseren we je conversies.

Beter gevonden dankzij AI
We zetten AI in om zoekmachine marketing naar een hoger niveau te tillen. Met slimme tools analyseren we data, ontdekken we groeikansen en optimaliseren we zowel SEO als SEA campagnes.
Zo behalen we sneller betere resultaten.
Ook worden steeds meer zoekopdrachten via AI-tools zoals ChatGPT uitgevoerd. Of jouw website naar voren komt, hangt af van soortgelijke factoren die ook bij traditionele zoekmachineoptimalisatie een rol spelen.

Hoe we jouw bedrijf vooruit gaan helpen!
-
1. Inzicht en strategie
Door de juiste vragen te stellen en relevante informatie te verzamelen, krijgen we inzicht in de huidige situatie. De belangrijkste vraag daarbij is uiteraard: "Wat wil je bereiken?"
We bedenken vervolgens een doelgerichte, agile strategie waarvan we op basis van andere cases weten dat de kans op succes het grootst is.
-
2. Tools en technieken inzetten
We implementeren een mix van tools en technieken die we gefaseerd live zetten.
Denk aan; website optimalisatie, social media content en campagnes, zoekmachine optimalisatie en AI als ondersteuning. Dashboards maken de resultaten vervolgens real time inzichtelijk.
-
3. Optimalisatie op basis van data en inzichten
Op basis van de tussentijdse resultaten stellen we continu bij. Ook als bepaalde kanalen of middelen minder goed uitpakken zijn we daar duidelijk en transparant over. Samen proberen we vervolgens te herleiden wat mogelijke oorzaken kunnen zijn en verbeteren de aanpak.
-
4. Rapporteren en evalueren
Aan het einde van een vooraf bepaalde (campagne) periode analyseren we alle data en informatie en komen tot gerichte adviezen die we samen met de klant bespreken.