bellen met Digital Junkies

Onze aanpak: het See, Think, Do, Care-model


Bij Digital Junkies doen we niets zonder een strategisch plan. Een van de modellen waarop wij onze werkwijze baseren, is het See, Think, Do, Care-model (STDC-model).


Dit model biedt een breder perspectief dan bijvoorbeeld het traditionele AIDA-model, omdat het ook aandacht besteedt aan de fase ná de aankoop. Wij vinden dit een essentiële fase, omdat loyale klanten en herhaalaankopen minstens zo waardevol zijn als nieuwe klanten.


Naast het STDC-model bestaan er verschillende andere modellen, zoals het Touch, Tell, Sell-model, het Business Model Canvas en het 7S-model van McKinsey. Maar in de praktijk merken wij dat het STDC-model een krachtige leidraad biedt voor effectieve online marketingcampagnes.

 

Hoe werkt het See, Think, Do, Care-model?

Met dit model speel je in op de behoeften van je doelgroep in verschillende fasen van de klantreis. Zodra deze fasen in kaart zijn gebracht, kunnen wij daar met gerichte online marketingcampagnes op inspelen. Dit verhoogt niet alleen de conversies, maar ook de klantloyaliteit.


See – Zichtbaarheid creëren

In de eerste fase is de consument zich nog aan het oriënteren en heeft hij of zij nog geen concrete koopintentie. Hier draait alles om zichtbaarheid: jouw doelgroep moet in aanraking komen met je merk. Digital Junkies focust in deze fase op het vergroten van je merkbekendheid via bijvoorbeeld social media, display advertising en contentmarketing.


Think – Overweging stimuleren

In deze fase is de potentiële klant gerichter op zoek naar een product of dienst, maar twijfelt hij of zij nog tussen verschillende opties. Hier is het cruciaal om vindbaar te zijn en waardevolle informatie te bieden. Denk aan SEO-optimalisatie, blogs, whitepapers en retargetingcampagnes. Digital Junkies zorgt ervoor dat jouw bedrijf bovenaan staat wanneer potentiële klanten op zoek zijn naar een oplossing.


Do – Conversies realiseren

Nu is de consument klaar om een aankoop te doen. Dit is het moment waarop we de drempel zo laag mogelijk maken en conversiegericht werken. Dit betekent onder andere sterke call-to-actions (CTA’s), geoptimaliseerde landingspagina’s en effectieve advertentiecampagnes via Google Ads en social advertising.


Care – Klantloyaliteit vergroten

Hier onderscheidt het STDC-model zich van veel andere modellen: het stopt niet bij de aankoop. In deze fase draait het om het behouden van klanten en het stimuleren van herhaalaankopen. Dit doen we bijvoorbeeld met e-mailmarketing, retargetingcampagnes en gepersonaliseerde aanbiedingen. Loyale klanten zorgen niet alleen voor herhaalde omzet, maar worden ook merkambassadeurs die je helpen groeien.


Wil je een online marketingstrategie die niet alleen gericht is op nieuwe klanten, maar ook op duurzame klantrelaties? Digital Junkies helpt je bij elke stap met See, Think, Do, Care.

Misschien vind je deze ook interessant

bellen met Digital Junkies
Marketing strategie

STDC Model

Met het See, Think, Do, Care-model speel je in op de behoeften van je doelgroep in verschillende fasen

Lees verder